کد خبر : 31909
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 20:23

ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت

در حال حاضر عمده زمین های شالی در مرحله ظهور خوشه و خوشه بندی قرار دارد

ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت امسال هم برقرار است

 

دلاور حیدرپور با بیان اینکه امسال ۲۱۳هزار هکتار از زمین های استان مازندران زیرکشت شالی برنج رفته است، افزود: پیش بینی می شود امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تن شلتوک برنج در استان تولید شود.
وی با بیان اینکه نیاز واقعی سالانه کشور به برنج سه میلیون تن است، گفت: نیاز واقعی به واردات برنج نیز کمتر از ۶۰۰هزار تن است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰۰هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت دوباره برنج و یا پرورش ساقه شالی ( رتون) برود
وی سطح زیر کشت ارقام پر محصول امسال را حدود ۷۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: شیرودی، فجر و خزر عمده ارقام پرمحصول است.
حیدر پور با بیان اینکه امسال حدود سه هزار هکتار از زمین های بایر و باغات درجه سه استان زیر کشت برنج رفته است، اظهار داشت: همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم ، با ایجاد ثبات قیمت برنج، مدیریت و کنترل برنج های وارداتی، ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت و مکانیزه شدن کشاورزی ، حفظ زمین برای برنجکاری مورد استقبال بیشتر کشاورزان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر عمده زمین های شالی در مرحله ظهور خوشه و خوشه بندی قرار دارد و سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید برابر با ۴۲درصد نیاز کشور در استان مازندران تولید می شود.
وی به پرداخت ۴۳۵میلیارد تومان تسهیلات به بخش های کشاورزی مازندران در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: ۱۱۴میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون با ۱۵درصد سود، ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه گلخانه و پرورش ماهی در قفس و ۲۲۰میلیارد تومان از محل بسته رونق تولید برای ۸۰۰طرح تولیدی و خدماتی کشاورزی پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به تجهیز ، یکپارچه سازی و نوسازی زمین های شالیزاری در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه هزار هکتار از زمین های استان تسطیح و نوسازی و زمین تحویل کشاورزان شد.
حیدر پور با بیان اینکه تا کنون ۶۰ هزار هکتار از زمین های استان تسطیح و یکپارچه سازی شده است، گفت: بر اساس برنامه پنجساله ششم توسعه کشور ۱۱۰ هزار هکتار از زمین های مازندران و گیلان باید تجهیز و نوسازی شود.
**بهره برداری از ۴۳طرح تولیدی و خدماتی کشاورزی مازندران
همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۴۳طرح تولیدی و خدماتی با سرمایه گذاری ۱۵۷میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هشت طرح کشاورزی تولیدی و ۳۵طرح خدماتی است.
وی ظرفیت تولیدات طرح های آماده بهره برداری را ۵۵۷تن اعلام کرد و بیان داشت: ۳۱نفر نیز در این طرح ها مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها در ۸۷روستا و برای سه هزارو ۳۶۹ خانوار است، ادامه داد: طرح ها در بخش های آب و خاک، دام و طیور ، زراعی و باغی ، شیلات و صنایع تبدیلی و خدماتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.