کد خبر : 38810
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 - 11:15

مراحل ثبت برند کالاهای کشاورزی و غذایی

یک کارشناس ثبت برند مراحل ثبت برند مواد کشاورزی و غذایی را تشریح کرد.

یک کارشناس ثبت برند مراحل ثبت برند مواد کشاورزی و غذایی را تشریح کرد.

سیاوش پدری، کارشناس ثبت برند در گفتگو با ایانا در مورد مراحل ثبت برند مواد غذایی می گوید: مواد غذایی همواره از نخستین نیازهای بشر بوده است و بازار مناسب و کارامدی برای تجارت در میان فعالان اقتصادی و تجاری است. بنابراین با ثبت برند مواد غذایی می توان یک گام جلوتر از بقیه رقبا قدم زد.

وی با بیان اینکه مردم در خرید های خود دنبال آن دسته از برندهای مواد غذایی هستند که کیفیت مطلوبی دارند، می افزاید: دلیل این حساسیت نیز اهمیت سلامتی برای آن هاست.

پدری با بیان اینکه مواد غذایی تنوع بسیار زیادی دارد، موارد آن را شامل انواع نوشیدنی ها، دسرها، غذاهای آماده و تولیدات صنعتی مثل پفک و چیپس و … برشمرده و می گوید: بنابراین بعد از ثبت برند مواد غذایی و ثبت علامت تجاری، به دلیل رقابت زیاد در این حوزه، باید فعالیت ها و طبقات برند خود را روز به روز توسعه داد و از استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی برای شناخت برند تجاری خود به مردم استفاده کرد.

این کارشناس ثبت برند اظهار می کند: مواد غذایی به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت انسان دارند، باید دارای برند باشند تا بتوان به آن ها اعتماد کرد. هیچ کارخانه ای نمی تواند بدون برند محصولاتش را وارد بازار کند و به فروش برساند. بنابراین شرکت های مواد غذایی باید با دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی و سپس ثبت برند، مدیران فنی شرکت را که دارای شرایط قانونی باشند، تعیین کند.

پدری با اشاره به اینکه اگر کارآفرینان می خواهند برای برند خود طرحی را با علائم لاتین ثبت کنند باید کارت بازرگانی را نیز در مدارک خود ارائه دهند. هم چنین اگر می خواهند اقدام به ثبت برند در کشورهای دیگر کنند، باید با ثبت بین المللی برند این کار را انجام دهند. ثبت برند بین المللی مطابق با قوانین بین المللی و در شرکت ثبت جهانی برند، انجام می گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.