کد خبر : 54908
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 9:36

رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

قیمت جدید گندم باید ۴۵۰۰ تومان باشد / دولت نرخ گندم را اوایل شهریور اعلام کند

قیمت جدید گندم باید ۴۵۰۰ تومان باشد / دولت نرخ گندم را اوایل شهریور اعلام کند

دولت نرخ خرید تضمینی گندم را در اوایل شهریور اعلام کند.

از دولت تقاضا داریم که نرخ خرید تضمینی گندم را در اوایل شهریور اعلام کند تا کشاورزان بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

عطااله هاشمی روند پرداخت مطالبات را مساعد دانست و افزود: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی بتدریج به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

وی ادامه داد: مطالبات گندمکاران تا سوم مرداد پرداخت شده است که انتظار می‌رود مابقی مطالبات در اسرع وقت پرداخت شود چرا که کشاورزان برای آماده شدن کشت سال آینده و تامین معیشت خانوار خود نیاز به نقدینگی دارند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم گفت: از دولت تقاضا داریم که نرخ خرید تضمینی گندم را در اوایل شهریور اعلام کند تا کشاورزان بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

او قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی آینده را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درخصوص تغییر سایز الک گندم گفت: الک مورد استفاده برای گندم آبی توافق شده، اما نسبت به الک مورد استفاده گندم دیم انتقاداتی وارد است.

هاشمی در پایان با اشاره به اینکه گندم دیم از نظر حجمی نسبت به گندم آبی ضعیف‌تر است، تصریح کرد: با توجه به اعتراض اکثر گندمکاران انتظار می‌رود که تجدید نظری در خصوص الک صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.