کد خبر : 36108
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 9:03

فارغ‌التحصیلان مشاور تعاونی‌ها می‌شوند

با این تفاهم‌نامه زمینه‌ی ایجاد فرصت‌های شغلی و استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاونی و گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین فعالان حوزه دانشگاه به وجود می‌آید.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تعاون ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) فارغ‌التحصیلان توانمند دانشگاه برای انجام خدمات مشاوره‌ای و فنی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی به اتاق تعاون ایران معرفی می‌شوند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، بهمن عبداللهی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش فرهنگ همکاری، ایجاد همفکری، تقویت روحیه مشارکت، استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مشترک و همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه و اتاق تعاون به امضاء رسید.

وی ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه تشکل‌های تعاونی و دستیابی به اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی نظیر سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، سند جامع علمی کشور، اقتصاد مقاومتی و … را از جمله رویکردهای مهم این تفاهم‌نامه برشمرد.

رییس اتاق تعاون ایران درباره اهداف تفاهم‌نامه مذکور اظهار کرد: هدف ما این است که فرهنگ کارآفرینی و همکاری دوجانبه میان دانشگاه و اتاق تعاون را با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مشترک آموزشی، تحقیقات و پژوهشی توسعه دهیم و بر تجاری‌سازی دستاوردها در چارچوب تعاونی و تقویت توسعه تعاونی دانش‌بنیان متمرکز شویم.

عبداللهی از جمله زمینه‌های همکاری اتاق تعاون را کمک به تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، کارگاه و مراکز پژوهشی دانشگاه، اعلام تخصص‌ها و نیروهای انسانی مورد نیاز به دانشگاه، حمایت و تسهیل در تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های مستقر در دانشگاه، در اختیار قرار داد مراکز و مزارع کشت و دامپروری مورد نیاز دانشگاه برای کارهای کشاورزی و تامین محصولات بومی و معرفی دانشگاه به عنوان همکار استراتژیک در تولید محصولات بومی در بخش تعاون را عنوان کرد.

به گفته وی، اتاق تعاون به موجب این تفاهم‌نامه آمادگی دارد آمار و اطلاعات مربوط به صادرات و واردات تعاونی‌ها را به شکل موضوعی و فهرست شرکت‌های تعاونی برای مدیریت ارتباط با مشتری و صنعت و تعامل سازنده برای رفع نیاز تعاونی‌ها را ارائه کند و به انعقاد قرارداد خرید خدمات تخصصی و فنی دانشگاه کمک کنند.

سعید قاضی مغربی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در این مراسم نظارت مشترک دانشگاه و اتاق تعاون برحسن اجرای تفاهم‌نامه از طریق تشکیل یک کارگروه مشترک را خواستار شد.

وی گفت: با این تفاهم‌نامه زمینه‌ی ایجاد فرصت‌های شغلی و استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاونی و گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین فعالان حوزه دانشگاه به وجود می‌آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) حمایت از توانمندسازی بخش تعاون در حوزه دانشگاهی، ارتقاء سطح خدمات دانشگاه از طریق انتقال تجربیات و بسیج امکانات واحدهای زیرمجموعه دانشگاه و فراهم کردن بستر ترویج و توسعه ضریب نفوذ فناوری‌های نو و محصولات بومی در بازارهای داخلی و خارجی را از جمله زمینه‌های همکاری مشترک برشمرد.

قاضی مغربی با بیان این که از طریق این همکاری مشترک امکان انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود دانشگاه و اتاق تعاون فراهم می‌شود و نیازهای آموزشی، پژوهشی و فناوری شرکت‌های تعاونی‌ نیز تامین می‌شود.

به گفته وی، پذیرش و اجرای تسهیلات به دانشجویان مهمان معرفی شده از طرف اتاق تعاون و قرارداد برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و معرفی فارغ‌التحصیلان توانمند دانشگاه به اتاق تعاون برای انجام خدمات مشاوره‌ای و فنی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.