کد خبر : 40119
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1397 - 12:17

ساخت دستگاه‌ جوجه‌کشی مجهز به هوش مصنوعی در ایران / درآمد ۵۰ میلیونی در یک واحد اشتغال روستایی

در یک واحد اشتغال روستایی می توان ۵۰ میلیون درآمد کسب کرد.

بر اساس برآوردها یک واحد خود اشتغال روستایی با بکارگیری این دستگاه ها در جوجه کشی بوقلمون می تواند درآمد ۵۰ میلیون تومانی کسب کرد.

برای نخستین بار در ایران گروه صنعتی اسکندری به عنوان واحد صنعتی برگزیده خانه صنعت در سال ۹۵ دستگاه‌های جوجه کشی را با قابلیت هوش مصنوعی و منطق فازی برای کنترل دما و رطوبت تولید می‌کند.

به گزارش مهر، دستگاه‌های جوجه کشی که برای هچ تخم‌های نطفه‌دار و تولید جوجه‌های یک روزه به کار گرفته شده، از جمله مهمترین تجهیزات صنعت دام و طیور برای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند. با توجه به اهمیت این مساله سالانه ۱۱ میلیون دلار از واردات کشور به دستگاه‌های جوجه کشی اختصاص می‌یابد.

یکی از مهمترین قابلیت‌های ماشین‌های جوجه درآوری بهترین برندهای دنیا هوش مصنوعی است که باعث افزایش راندمان و بازدهی آنها و البته ارجحیت آنها نسبت به دستگاه‌های ایرانی می‌شود.

با توجه به اهمیت این مساله و برای نخستین بار در کشور ، گروه صنعتی اسکندری با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی ارومیه اقدام به طراحی و تولید دستگاه‌های جوجه کشی با قابلیت هوش مصنوعی و منطق فازی کرده است. با استفاده از هوش مصنوعی دستگاه‌های جوجه کشی EIG قادر هستند دما و رطوبت جوجه کشی را به صورت هوشمند کنترل کنند. این قابلیت منجر به افزایش قابل توجه راندمان دستگاه های جوجه کشی EIG می‌شود.

با استفاده از نسل جدید دستگاه‌های جوجه کشی که از هوش مصنوعی و پروتکل فازی برای کنترل دما و رطوبت استفاده می‌کنند، امکان تهیه جوجه‌های یک روزه به صورت انبوه در فارم‌ها و مرغداری‌های سراسر کشور و در مناطق جغرافیایی و اقلیم های مختلف وجود دارد.

با بهره گیری از هوش مصنوعی دستگاه های جوجه کشی قادر هستند از انواع پرندگان مختلف مانند پرندگان تزئینی گران‌قیمت با دقت بسیار بالایی جوجه کشی کنند. با بکارگیری این قابلیت دستگاه جوجه کشی قادر است از انواع پرندگان مانند شترمرغ، بلدرچین، کبک، بوقلمون، اردک، غاز و قرقاول استفاده کند.

مهندس اسکندری مدیر فروش گروه صنعتی اسکندری در زمینه اشتغال زایی این واحد صنعتی می‌گوید: به‌صورت مستقیم به ازای هر دستگاه جوجه کشی که این واحد صنعتی تولید می‌کند، دو شغل ایجاد می‌شود. با استفاده از این دستگاه ها می توان در کارگاه های متوسط و کوچک برای جوجه کشی و پرورش انواع پرنده مانند کبک، بوقلمون و بلدرچین استفاده کرد.

گروه صنعتی اسکندری به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده دستگاه‌های جوجه کشی در کشور، تولیدکننده نمونه‌های مختلف از دستگاه جوجه کشی خانگی  و دستگاه جوجه کشی صنعتی بزرگ تا ۱۰ هزار تخم می باشد که این محصولات به کشورهای همسایه مخصوصا کشورهای همسایه عربی و آسیای میانه صادر می‌شود.

به گفته مدیر فروش گروه EIG، از دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت خانگی این کارخانه نیز می توان برای جوجه کشی از انواع پرندگان اهلی و زینتی استفاده کرد. بر اساس برآوردها یک واحد خود اشتغال روستایی با بکارگیری این دستگاه ها در جوجه کشی بوقلمون می تواند درآمد ۵۰ میلیون تومانی کسب کرد.

مهندس اسکندری افزود: ۹۰ درصد دستگاه های جوجه کشی خانگی خاص این کارخانه برای جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی مانند طوطی، طاووس و کاسکو با قیمت و شرایط خاص به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فروخته می‌شوند. اکثر باغ وحش های کشور مجهز به این دستگاه های جوجه کشی هستند و از آن ها برای جوجه کشی از پرندگان شکاری مانند شاهین و عقاب در باغ وحش‌ها استفاده می‌شود.

با اضافه شدن این قابلیت به دستگاه‌های جوجه کشی ایرانی انتظار می رود که واردات ۱۱ میلیون دلاری این دستگاه ها از کشورهای خارجی رفته رفته کاهش یافته وروند معکوس به خود بگیرد. گروه صنعتی اسکندری با تولید دستگاه‌های جوجه کشی با قابلیت‌های بسیار متنوع و روز دنیا مفتخر به کسب عنوان واحد برتر تولیدی سال ۹۵ از خانه صنعت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.