کد خبر : 32412
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 13:07

خبری از پرداخت ۴۸ ساعته پول خرید گندم نیست !

شرکت بازرگانی دولتی وعده داده بود، پول کشاورزان ۴۸ ساعت پس از تحویل گندم به سیلوها پرداخت می‌شود.

شرکت بازرگانی دولتی وعده داده بود، پول کشاورزان ۴۸ ساعت پس از تحویل گندم به سیلوها پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران گفت: ۶۰ درصد کشاورزان ریالی از پول گندم خود را نگرفته‌اند، در حالی‌ که شرکت بازرگانی دولتی وعده داده بود، پول کشاورزان ۴۸ ساعت پس از تحویل گندم به سیلوها پرداخت می‌شود.

علیقلی ایمانی در گفتگو با فارس در مورد آخرین وضعیت پرداخت پول گندمکاران از سوی دولت، اظهار داشت: از آغاز فصل خرید تضمینی گندم در استان‌های گرمسیر کشور، پرداخت‌ها به کندی صورت گرفته و از زمان تحویل گندم تقریبا یک ماه برای اولین پرداخت زمان لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اخیراً اعلام کرده که ۵۰ درصد بهای گندمکاران کشور تا ۲۷ خرداد پرداخت شده، با رد این موضوع گفت: در استان گلستان که جزو ۵ استان پر محصول گندم محسوب می‌شود، مطالبات ۱۷ خردادماه پرداخت شده است و در عین حال فقط ۴۰ درصد گندمکاران نیمی از پول خود را گرفته‌اند و ۶۰ درصد دیگر ریالی دریافت نکردند.

رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران از ارسال نامه‌ای به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، کمیسیون کشاورزی و دفتر رئیس‌جمهور در راستای پیگیری مطالبات گندمکاران خبر داد و اظهار داشت: ظاهراً این نامه تأثیر داشته و ظرف یکی‌، دو روز گذشته حساب تعداد اندکی از گندمکاران شارژ شده است.

ایمانی با انتقاد از وعده‌های بازرگانی دولتی که اعلام کرده بود ۴۸ ساعت بعد از تحویل گندم، پول کشاورزان واریز می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئله نه‌تنها محقق نشده، بلکه برخی کشاورزان می‌خواهند کشت دوم خود را آغاز کنند و برای خرید کود، بذر، سم و سایر هزینه‌های جانبی در تنگنا قرار گرفته‌اند که یکسری اختلالات در کار آنها به وجود‌ آورده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.