کد خبر : 32443
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1396 - 11:51

توزیع نهاده دامی یارانه ای بین عشایر

رئیس سازمان امور عشایر: مصوبات شورای عشایری از امسال اجرایی می شود

رئیس سازمان امور عشایر: مصوبات شورای عشایری از امسال اجرایی می شود

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی در همایش عشایر خراسان شمالی بدون اشاره به تعداد مصوبات این شورا اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید، بستر خوبی برای خدمت به عشایر کشور ایجاد شده است که با استمرار آن در دولت دوازدهم تحولات خوبی در حوزه ساماندهی و توانمندسازی عشایر شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه ۱٫۸ جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند، گفت: این قشر ۲۵درصد پروتئین را تامین می کنند و نقش مهم و موثری در حفظ ارزش های فرهنگ، موسیقی و پدافند دارند.
وی افزود : ۱۵هزار نقطه در کشور مانند این منطقه وجود دارد که عشایر با حضور در آن امنیت را برای کشور فراهم می کنند.
رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به خدمات خوب دولت تدبیر و امید به عشایر در ۴سال گذشته گفت: در خشکسالی های سال های گذشته که بیشترین تاثیر آن به عشایر وارد شد، دولت ۷۰۰هزار نهاده دامی مدت دار یارانه ای را بین این قشر توزیع کرد.
قندالی اجرای طرح کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری را از دیگر طرح های این سازمان با رویکرد اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: فعال کردن حوزه گردشگری عشایری از دیگر رویکرد های در این زمینه است.
همایش یک روزه عشایر خراسان شمالی با حضور شماری از عشایر این خطه ، رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی درمنطقه عشایری تخته میرزا اسفراین با رویکرد تولید و اشتغال برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.