کد خبر : 41506
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 - 12:29

بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی بعنوان ناظر گندم

فارغ التحصیلان کشاورزی، ناظر خرید گندم شدند.

فارغ التحصیلان کشاورزی، ناظر خرید گندم شدند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور از بکارگیری فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی به عنوان ناظر کیفی گندم در مراکز خرید مازندران خبرداد .

سید محمد جعفری به ایرنا گفت: در راستای اجرای برنامه کشوری و با امضای تفاهم نامه میان شرکت غله و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ظرفیت فارغ التحصیلان عضو این سازمان به عنوان ناظر کیفی خرید تضمینی گندم در مراکز خرید استان استفاده شد.

وی ادامه داد: امسال و در نخستین سال اجرای برنامه به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی در مراکز خرید گندم، در هر مرکز یک نفر به عنوان ناظر کیفی به کار گرفته شد.

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۲ با اشاره به اینکه عضویت در سازمان نظام مهندسی و معرفی از سوی این سازمان ملاک انتخاب ناظران کیفی خرید گندم بود گفت: این افراد از سوی همین سازمان به شرکت غله معرفی شدند و در مراکز خرید گندم فعالیت می کنند.

وی افزود: ناظران خرید تضمینی گندم با لحاظ کردن ۲۴ ویژگی، علاوه بر بررسی گندم های تحویلی از سوی کشاورزان، مسائل فیزیکی و انسانی در مراکز خرید را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.

جعفری نظارت بر مشخصات فنی گندم، نظارت بر حضور تمام عوامل خرید از جمله مسئول کنترل کیفی ، مسئول تشخیص خرید ، نظارت بر گواهینامه استاندارد معتبر باسکول ، نظارت بر تجهیزات کافی خرید از قبیل لوام آزمایشگاهی ، اصالت کشاورزی و کنترل معرفی نامه آن از سوی جهاد کشاورزی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که ناظر خرید گندم انجام می دهد .

وی با اشاره به تاکید شورای اقتصاد کشور مبنی بر خرید کیفی محصولات کشاورزی تضمینی ، ادامه داد : در همین راستا و با به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی در مراکز خرید گندم ، انتظار می رود محصولات با کیفیت و مرغوب خریداری و تحویل کشور شود .

به گفته مدیر عامل شرکت غله منطقه ۲ کشور پیش از این در مراکز خرید گندم از ناظرات محلی و آنهایی که به صورت سنتی با کیفیت و مرغوبیت این محصول آشنا بودند ، استفاده می شد .

وی گفت : بر اساس دستورالعمل ابلاغی مقدار افت مفید ۱۰ درصد و غیر مفید ۷ درصد بود که در سال زراعی جاری بر اساس دستور العمل شورای اقتصاد جهت حمایت از ارتقا کیفیت محصول خریداری شده مقدار دامنه افت مفید از ۱۰ به ۸ و افت غیر مفید از ۷ به ۵ کاهش یافت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.