کد خبر : 54903
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 8:12

وزیر جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی از فناوری رنج می‌برد / شبکه‌ای برای انتقال دانش وجود ندارد / تحصیل کردگان کشاورزی هر کدام مسیر متفاوتی طی می‌کنند

بخش کشاورزی از فناوری رنج می‌برد / شبکه‌ای برای انتقال دانش وجود ندارد / تحصیل کردگان کشاورزی هر کدام مسیر متفاوتی طی می‌کنند

بخش کشاورزی نیازمند تدوین سند جامع است.

بخش کشاورزی نیازمند تدوین سند جامع است.

وزیر جهاد کشاورزی، بخش کشاورزی کشور را نیازمند تدوین یک سند جامع دانست و گفت: این بخش به سندی جامع که همه اجزا و فعالان کشاورزی در آن نقش‌آفرین باشند و به تحول در این حوزه کمک کنند، نیاز دارد.

کاظم خاوازی با حضور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار به گستردگی بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهارداشت: غذا و تأمین امنیت غذایی به عنوان یک از بخش‌های مهم کشاورزی در شرایط فعلی کشور با توجه به شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا اهمیت بالایی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هرگاه رشد اقتصادی کشور با توجه به اعمال تحریم‌ها منفی شد، بخش کشاورزی نقش بسزایی در حل این مشکل داشته است.

خاوازی با بیان این که اگر در گذشته به بخش کشاورزی توجه بیشتری شده بود، به وضعیت اقتصادی کشور کمک می‌شد، گفت: به عنوان مثال با توجه به ظرفیت استان سیستان و بلوچستان می‌توانستیم میوه‌های گرمسیری تولید و به کشورهای منطقه صادر کنیم وهمچنین ظرفیت های عظیمی در بخش آبزیان و بیابان در کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: بخش کشاورزی به سندی جامع که همه اجزا و فعالان بخش حوزه کشاورزی در آن نقش‌آفرین باشند و به تحول در این حوزه کمک کنند، نیاز دارد.

وزیر جهاد کشاورزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تهیه و تصویب سند جامع تحول بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دهد و قطعاً تدوین این سند خدمت بزرگی به کشور می کند.

خاوازی تصریح کرد: بخش کشاورزی از نفوذ دانش، اطلاعات و فناوری رنج می‌برد چرا که شبکه‌ای برای انتقال این دانش وجود ندارد و افراد تحصیل کرده و بخش کشاورزی هر کدام مسیرهای متفاوت را طی می‌کنند.

وی اظهار داشت: در بخش فناوری کشاورزی از مرحله تولید تا آخرین بخش با مشکلاتی مواجه هستیم که برای رفع این مشکلات تدوین یک سند جامع در بخش کشاورزی ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فناوری یکشنبه , ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۵۷

بخش کشاورزی از فن اوری رنج میبرد؟ فکر کنم یا جمله رو شما اشتباه نوشتین یا وزیر اشتباه گفتن. البته این اشتباهات از ایشون بعید نیست. احتمالا جمله درست این بوده: بخش کشاورزی از عدم استفاده از فناوری رنج میبرد. البته کلا کشاورزی از حضور مسئولینی که فقط حرف میزنن و تجربه اجرایی ندارن رنج میبره

ض دوشنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۷:۳۶

در حالی صحبت از فنآوری در کشاورزی کرده اید که در سیستم خودتون کارشناسان تحصیلکرده دانشگاهی رو به انجام کارهای دون قراردنوشتن و صدور حواله کود و امارگیری کردین اونوقت صحبت از فنآوری میکنید. اقای وزیر تخصص و کار علمی رو به مراکز برگردانیند لطفا!!!