کد خبر : 31985
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1396 - 10:14

باید به سمت کشاورزی علمی حرکت کرد / افزایش بهره وری در کشاورزی فارس / سطح گلخانه های فارس دو برابر شد

قاسمی: باید به سمت کشاورزی علمی حرکت کرد.

قاسمی: باید به سمت کشاورزی علمی حرکت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فلرس گفت: ۴۶ پروژه به ارزش ۵۹.۵ میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در فارس افتتاح می شود.

به گزارش دهقان نیوز، محمد مهدی قاسمی افزود: ۴۶ پروژه مختلف در این هفته افتتاح می شود که ۵۹.۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی ادامه داد: افتتاح این تعداد پروژه ۲۹۱ نفر اشتغال ایجاد می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: آبیاری تحت فشار اولویت اول بوده که ۷۰ هزار هکتار برای سال جاری مصوب شده که در سال ۹۵ حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار اجرایی شده است.

قاسمی تصریح کرد: طی دو ماه اول سال فارس ۱۷۸۱ هکتار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه و تجهیز ۴۵۴۰ دستگاه ماشین آلات اضافه شده در کشت کلزا نیز حدود ۶ برابر سال ۹۴ کشت شده است ۵۷۵ هزار تن چغندر قند پاییزه و بهاره داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به وضعیت کشت گندم نیز گفت: سال گذشته با توجه با کاهش سطح زیر کشت گندم اما ۱۰ درصد افزایش تولید داشتیم که نشان از بالابردن استفاده از منابع است.

قاسمی افزود: ۲۸۴ هکتار سطح گلخانه های فارس است که در مقایسه با سال های گذشته ۲ برابر شده است.

وی یادآور شد: تعهد امسال برای توسعه کشت گلخانه ای ۴۵۰ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: فارس استان معین گیاهان دارویی با کشور آلمان است که تلاش های مختلفی در این راستا انجام شده است.

قاسمی با اشاره به طرح نظام ترویج، گفت: نظام نوین ترویج از اولویت های استان فارس است که باید به سمت کشاورزی علمی حرکت کرد و رشد ۵۰۰ درصدی چاپ نشریات ترویجی را داریم.

وی با اشاره به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی نیز گفت: متاسفانه در برخی از شهرستانها از جمله شیراز علاقه برای تغییر کاربری فراوان است که برای جلوگیری از این حرکت برنامه ریزی های مختلفی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: بر اساس قانون رفع تداخلات قوانین موازی بر روی یک زمین که باعث اختلاف شده بود رفع خواهد شد که در این راستا نیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی فارس رفع اختلاف شده است.

وی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته نیز گفت: ۳۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۵۴ میلیارد تومان در بخش رونق تولید بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.