کد خبر : 54251
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 7:38

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور:

باغداران و کشاورزان نگران ملخ صحرایی نباشند / مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۳۰۰ هزار هکتار

باغداران و کشاورزان نگران ملخ صحرایی نباشند / مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۳۰۰ هزار هکتار

تاکنون خسارتی از آفت ملخ صحرایی به کشور نداشتیم و جای هیچ گونه نگرانی برای باغداران و کشاورزان در این خصوص وجود ندارد.

تاکنون خسارتی از آفت ملخ صحرایی به کشور نداشتیم و جای هیچ گونه نگرانی برای باغداران و کشاورزان در این خصوص وجود ندارد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون در ۲۹۹ هزار و ۴۵۸ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

محمدرضا میر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه سطح کل مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ۳۰۰ هزار هکتار نزدیک شده است اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا چند روز گذشته در سطحی معادل ۲۹۹ هزار و ۴۵۸ هکتار علیه آفت خطرناک ملخ صحرایی در ۷ استان جنوبی مبارزه صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۱۲۶ هزار و ۵۳۷ هکتار بالاترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است، افزود: استان‌های هرمزگان با ۶۱ هزار و ۷۳۷ هکتار، بوشهر ۳۹ هزار و ۲۸۵ هکتار، جنوب کرمان ۲۵ هزار و ۹۴۷ هکتار، فارس ۲۵ هزار و ۸۴۰ هکتار، خراسان جنوبی ۱۴ هزار و ۹۵ هکتار و خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار در رده‌های بعدی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی قرار گرفتند.

میر با اشاره به اینکه ورود دسته‌جات جدیدی از آفت ملخ صحرایی در منطقه هرمزگان شهرستان جاسک شاهد هستیم، بیان کرد: حجم‌های تراکمی از این آفت به صورت دسته جات پروازی وارد می‌شوند و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس نسبت به سایر استان‌ها درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تاکنون خسارتی از آفت ملخ صحرایی به کشور نداشتیم و جای هیچ گونه نگرانی برای باغداران و کشاورزان در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در سطح یک میلیون هکتار اختصاص یافته است، تصریح کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اختصاص یافته است که با توجه به مبارزه در سطح ۳۰۰ هزار هکتار روند تخصیص اعتبار مناسب است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.