کد خبر : 54010
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 9:11

فرمانده مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی:

اگر به جهش تولید توجه نشود صدایش ۶ ماه دیگر شنیده می‌شود / باید برای محصولات وارداتی جایگزین پیدا کنیم / طرح های روی زمین مانده را بسیج جهاد کشاورزی انجام می دهد

اگر به جهش تولید توجه نشود صدایش ۶ ماه دیگر شنیده می‌شود / باید برای محصولات وارداتی جایگزین پیدا کنیم / طرح های روی زمین مانده را بسیج جهاد کشاورزی انجام می دهد

در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی کنار مسئولان هستیم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی که از گذشته وجود داشته است کشور تا به امروز کمتر دچار شوک شده است، اما در صورتی که به جهش تولید توجه نشود صدای آن ۶ ماه تا یک سال آینده شنیده می شود.

پیمان فلسفی در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید در راستای شعار های اقتصادی سال های گذشته است و به طور طبیعی خط سیر اقتصادی نظام را در سال جاری نشان می دهد.

وی افزود: رهبری از به کاربردن کلید واژه جهش تولید هدفی داشته اند و این پیام را منتقل می کنند که باید اتفاق متفاوتی در سال جاری روی دهد. به دلیل فضای حاکم بر دنیا و کشور و بروز و شیوع ویروس کرونا که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و از طرفی با تشدید تحریم ها روبه رو هستیم و به همین دلیل امام خامنه ای امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نامگذاری جهش تولید با بررسی های کارشناسانه مقام معظم رهبری و تیم مشاوران ایشان و با اشراف کامل نسبت به وضعیت ایران و جهان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص جهان، توسعه جهش گونه  اقتصادی در کشورمان مبنای علمی و تجربی دارد از طرفی باید توجه داشت که با توجه به تحریم های اقتصادی لزوم این امر بیشتر مورد توجه است.

فلسفی اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا صادرکنندگان محصولات کشاورزی در دنیا شرایط خاصی برای صادرات این محصولات در نظر گرفته اند و قیمت ها را بالا برده اند؛ در محصولاتی که ما وارد کننده هستیم باید خیلی جدی مقوله واردات را رصد و مشخص کنیم که چگونه می توان جایگزین داشت.

این مقام مسئول اظهار داشت: در برخی محصولات کشاورزی نیز که صادر کننده هستیم  لازم است  تلاش بیشتری انجام شود و می توانیم از ظرفیت های تولید بالای محصولات باغی  و حتی پروتئین استفاده کنیم و مرغ و شیر و لبنیات را صادر کنیم که با توجه به بالا رفتن قیمت مواد غذایی، صادرات این محصولات به صرفه است و از طرفی با توجه به وجود تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی می توانیم از صادرات بخش کشاورزی بهره بیشتری گیرم.

فلسفی گفت: قیمت نفت به شدت کاهش یافته است و فعل و انفعالات اقتصادی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است و باید این امر جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: با توجه به ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی که از گذشته وجود داشته است کشور تا به امروز کمتر دچار شوک شده است اما در صورتی که به جهش تولید توجه نشود صدای آن ۶ ماه تا یک سال آینده شنیده می شود؛  امیدواریم که دولتمردان و مسئولان به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

فلسفی اظهار داشت: در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی کنار مسئولان هستیم و آمادگی خود را در این ارتباط اعلام کرده ایم به طوری که ۹۰ طرح اولویت دار بخش کشاورزی به تفکیک استان ها مشخص شده است.

وی ادامه داد: بسیجیان متخصص وزارت جهاد کشاورزی در ۱۳۰۰ کانون در سطح دهستان ها در حال فعالیت هستند و ۱۱ هزار هسته تخصصی برای موضوعات و محصولات کشاورزی مختلف تعیین شده است و آمادگی دارند طرح های اولویت دار را به مرحله اجرایی برسانند.

وی افزود: ارائه برنامه های کلی و عدم اولویت بندی برای استفاده از منابع محدودی که داریم می تواند کار را با شکست مواجه کند.

فلسفی گفت: در مرکز بسیج وزارت متبوع ۱۵ طرح نیز برای فعالیت های کشاورزی در سطح ملی داریم که شامل طرح های مانند پروار بندی شتر، بز، گاومیش و دام های مختلف داریم، بهسازی امکان دام روستایی، در حوزه دامپزشکی واکسیناسیون طیور بومی، آموزش و ترویج، کنترل بیماری ها و آفات، پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره، احیا و مرمت قنوات در دستور کار است.

پاشنه آشیل بخش کشاورزی در سال جهش تولید کشاورزی دانش بنیان است

وی اظهار داشت: سه طرح ملی اولویت دار با بیشترین تکرار نیز توسط مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی از قبیل مبارزه با ملخ های صحرایی در ۱۰ استان کشور است وجود دارد که در کنار سازمان حفظ نباتات فعالیت خواهیم کرد و از کمک گروه های جهادی در استان ها بهره می گیرم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج در وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح هایی که قرار است بسیج جهاد کشاورزی انجام دهد طرح هایی  است که روی زمین مانده و آنها را با هزینه کم و سرعت بالا انجام می  دهیم.

فلسفی گفت: پاشنه آشیل بخش کشاورزی در سال جهش تولید استفاده از آخرین یافته های علمی مربوط  و حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان است که در معاونت علمی مرکز مقاومت بسیج این طرح ها دنبال می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.