کد خبر : 34166
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1396 - 9:35

اعطای تسهیلات ۸ درصدی به متقاضیان پرورش ماهی خاویاری

به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری تسهیلات هشت درصدی پرداخت شد.

به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری تسهیلات هشت درصدی پرداخت شد.

تولید بخش شیلات به یک میلیون و ۹۰ هزار تن رسیده است

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا حسن صالحی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: از این میزان تولید، ۴۶ درصد مربوط به آبزیان پرورشی است.
وی عنوان داشت که ایران در منطقه با تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن ماهی قزل آلا مقام اول را دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرورش میگو نیز گفت که سال ۹۲ میزان تولید میگو در کشور ۱۰ هزار تن بوده و امروز به ۲۷ هزار تن رسیده است.
به گفته وی، در برخی استان ها مانند گلستان تولید این گونه صفر بوده در حالی که پیش بینی برداشت امسال از مزارع سایت میگوی گمیشان حدود یکهزار و ۵۰۰ تن است.
صالحی در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در آب های کشور گفت: سال گذشته با پرورش این گونه ها سه تن خاویار استحصال شد در صورتی که در سال ۷۰ میزان تولید این محصول در کشور ۳۰۰ تن بود.
رییس سازمان شیلات افزود: برای پرورش ماهیان خاویاری حدود ۸۰ مزرعه در کشور ایجاد شده است که تنها در دزفول یک سایت ۵۰ هکتاری وجود دارد و در گلستان نیز در این بخش ظرفیت تولید ۱۰۰ تن خاویار همچون گذشته وجود دارد که موانع این مساله باید رفع شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان و جانبازان به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری تسهیلات هشت درصدی پرداخت شد که در استان گیلان ۱۰ شرکت، در مازندران ۵ و گلستان تنها ۲ شرکت اقدام به دریافت این وام کرده اند.
صالحی گفت: در ابتدای انقلاب تنها یک کارخانه تولید کنسرو ماهی در کشور وجود داشت، اما امروز بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ شرکت در این بخش وجود دارد.
وی تولید بخش ماهیان گرمابی را ۲۳۰ هزار تن اعلام کرد که بخش عمده آن صادر می شود و افزود: سال گذشته میزان کل صادرات بخش شیلاتی ۴۱۲ میلیون دلار و واردات ۸۰ میلیون دلار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.