کد خبر : 32909
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 10:55

اجرای طرح روستا تعاون در روستاهای کشور + جزییات

این طرح در حوزه های کشاورزی، شیلات، صنایع دستی و بخشهای دیگر برای توسعه روستاها اجرا می شود.

 معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطالعات اجرای طرح روستا تعاون در یکهزار روستا انجام شده و تا پایان سال ۹۶ در ۲ هزار روستا این طرح اجرایی خواهد شد.

سید حمید کلانتری در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان که در شهر هیدج برگزار شد ، اظهار کرد: این طرح در حوزه های کشاورزی ، شیلات ، صنایع دستی و بخشهای دیگر با رویکرد تشکیل تعاونی جدید و تقویت تعاونی های پیشین برای توسعه روستاها اجرا می شود.
به گفته وی ، امروز در ۱۱۱ گرایش شغلی تعاونی فعال ، ۹۷ هزار تعاونی فعال و یکهزار و ۵۵۰ تعاونی تامین نیاز در کشور وجود دارد.
این مسئول یاد آور شد: امسال افزون بر ۴۰۰ هزار شغلی که به طور طبیعی و معمول ایجاد می شود ۶۰۰ هزار شغل از طریق برنامه های وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد خواهد شد.
کلانتری با اشاره به طرح روستا تعاون تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر معادل ریالی،  ۱٫۵ میلیارد دلار با نرخ صفر درصد از صندوق توسعه ملی با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت برای اجرای طرح های اشتغال پایدار ابلاغ شده است و در اختیار ۴ بانک عامل ؛ پست بانک ، توسعه تعاون ، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید قرار می گیرد.
وی با اشاره به قطب تولید کفش در شهر هیدج افزود: تولید بیش از ۵ میلیون جفت کفش در ۱۲۰واحد تولیدی با اشتغال مستقیم یکههزار نفر در شهر هیدج موضوع خوبی است که با سرمایه گذاری مردم ایجاد شده است.
معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعاونی های تامین نیاز برای تولیدی های کفش هیدج یادآور شد: تعاونی ها مجموعه ای است که خدماتی مانند بازاریابی ، تحقیق ، توسعه ، نظارت ، صادرات و دیگر اقدامات تخصصی مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی کوچک نمی توانند به تنهایی در صادرات موفق باشند، خاطر نشان کرد: تعاونی ها می توانند در این زمینه به این تولیدکنندگان کمک کنند.
کلانتری بیان کرد: هیدج الگوی مناسبی برای تعاونی ها و از مزایای و ارزش تعاونی های هیدج بهره وری سرمایه است که در مقیاس بزرگ اتفاق می افتد و هزینه واحد تولید را کاهش می دهد و توان صادراتی، قدرت چانه زنی را افزایش می دهد و با تخصصی کردن برخی از واحدها مانند طراحی، زیره دوزی به چرخه تولید کمک می کند.
وی تصریح کرد: در زمینه کفش هیدج باید برندسازی شود و با توجه به علاقه و انگیزه تولیدکنندگان ، این صنعت قابلیت تبدیل شدن به برند بین المللی را دارد و با برند شهر هیدج مانند ‘کفش ملی’ در تمام مراکز استان ها شعبه داشته باشد.
معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تولید کنندگان باید با ارتقا کیفیت و کارها و طراحی های جدید جایگاه ویژه ای در بازار برای خود ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: در سایر حوزه ها مانند گردشگری، کشاورزی و خدمات تولیداتی که دارای مزیت نسبی و الویت دار هستند می توانند از این الگوی تعاونی ها استفاده کنند.
شهر هیدج از توابع شهرستان ۱۵۰ هزار نفری ابهر در ۸۵ کیلومتری شرق زنجان قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.