کد خبر : 31998
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1396 - 9:59

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران ؟

تلاش داریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، حاصل دسترنج کشاورزان را به موقع و در زمان معقول و مناسب پرداخت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی:۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

 

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، یزدان سیف افزود:تلاش داریم با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور با تامین اعتبارات مورد نیاز، حاصل دسترنج کشاورزان را به موقع و در زمان معقول و مناسب پرداخت کنیم.
سیف افزود: اکنون در ۲۵ تا ۲۶ استان کشور عملیات خرید جریان دارد و خرید تضمینی گندم در استان خوزستان روزهای پایانی خود را سپری می کند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین مقدار گندم خریداری شده را مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و ۳۴۲ هزار تن دانست و ادامه داد: استان های گلستان با ۹۵۰ هزارتن، فارس با ۵۰۵ هزارتن و کرمان با ۲۰۰ هزار تن در رتبه های دوم تا چهارم خرید کشور قرار دارند.
به گزارش ایرنا، شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی را ۲۷ هزار و ۸۳۰ هزار ریال تعیین کرد که ۲ برابر قیمت خرید تضمینی گندم است.
با اقدام های صورت گرفته در دولت یازدهم به نظر می رسد در سال ۱۳۹۶ نسبت به پارسال تولید کلزا دستکم سه برابر و در مجموع تولید دانه های روغنی ۲ برابر شود.
کارشناسان بخش کشاورزی براین باورند کشت دانه‌ روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می شود.
همچنین سال گذشته ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تن گندم تولید و ۱۱ میلیون و ۵۲۵ هزارتن به ارزش نزدیک ۱۴۷ هزار میلیارد ریال از سوی دولت خریداری شد.
در سال ۱۳۹۵ قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال بود.
** رشد دو برابری خرید تضمینی کلزا
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد دو برابری تولید و خرید تضمینی کلزا خبرداد و گفت: امسال ۱۲۰ هزارتن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.
وی افزود: خرید تضمینی مناسب و مورد قبول کلزای تولیدی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران طی سال گذشته، رضایت حداکثری کلزاکاران را درپی داشت به طوری که تولید افزایش یافت.
وی اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی با بکارگیری سیاست ها و برنامه ریزی های جدید درخصوص افزایش سطح زیر کشت کلزا، استفاده از بذرهای اصلاح شده و انجام اقدامات ترویج و به زراعی موجب افزایش ۱۰۰درصدی تولید این محصول استراتژیک در کشور شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به خریدتضمینی ۶۷ هزارتنی کلزا در پایان فصل سال گذشته، گفت: قیمت تضمینی ۲۷ هزارو ۸۳۰ ریالی هرکیلوگرم کلزا نیز عامل مهمی در زمینه افزایش تولید این محصول درسالجاری شد.
سیف، گلستان را با خرید ۴۹ هزارتن به عنوان استان پیشرو در خرید کلزا اعلام کرد و افزود: خوزستان با خرید ۱۸ هزارو ۹۴۵ تن، مازندران ۱۸ هزارو ۷۸۰ تن، فارس ۹ هزارو ۶۲۵ تن و اردبیل ۶ هزارتن به ترتیب رتبه های دوم تا پنج را درخرید کلزا به خود اختصاص دادند
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، پرداخت مطالبات کلزا کاران را به طور تقریبی به موقع دانست و ادامه داد: کلزای خریداری شده به ارزش حدود سه هزار میلیارد ریال است که تاکنون مبلغ دو هزارو ۳۷۰ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد بهای کلزای خریداری شده به کلزاکاران پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.